الگوریتم های گوگل برای سایت وردپرس
الگوریتم های گوگل+ 12 الگوریتم اصلی گوگل 2024 گوگ
در این الگوریتم، گوگل محتواهای شمارا طبق یک سری قوانینی که در دوره جامع سایت برتر هم گفتیم مثل نسبت نوشته به کد، تعداد عکسها و… بررسی میکند و به شما رتبه میدهد. این الگوریتم بیشتر مخصوص سایتهای مرتبط با موضوعات سلامتی و پولی کاربران است. گوگل بر روی موضوعاتی که این دو عامل را به خطر بیندازد حساس است و ترجیح میدهد محتوای این چنینی را منتشر نکند. با این حال این الگوریتم در سئو سایتهای دیگر نیز تأثیر میگذارد چرا که معنای این الگوریتم معتبر بودن محتوا میباشد. بر خلاف دیگر عوامل رتبه بندی، شما نمیتوانید به طور مشخص تأثیر الگوریتم RankBrain در وب سایت خود را مدیریت کنید. تعدادی از چهرههای برجسته در جامعه سئو، برای درک بهتر نوسان رتبه، درک نحوه عملکرد الگوریتم RankBrain را ضروری میدانند و یکی از راههای کسب رتبه بالا در این الگوریتم را نوشتن محتوای با کیفیت ذکر کردهاند.
عملکرد منحصر به فرد الگوریتم پاندا باعث می شود که خیلی از صفحات بی ارزش و فاقد اعتبار از موتور جستجوی گوگل حذف شوند تا کاربران با آسودگی خاطر بیشتری به جستجوی موضوعات مورد نظر خود در گوگل میپردازند. تمام هدف موتورهای جستجو از رتبهبندی سایتها این است که مرتبطترین و دقیقترین نتیجه را به کاربر نشان دهند. این موضوع برای کاربرانی که تحقیقات جامعی درباره خرید یک محصول انجام میدهند، اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل، گوگل در آپریل ۲۰۲۱، الگوریتم جدیدی به نام «پروداکت ریوو» را معرفی کرد. این الگوریتم محتوایی را برای محصولات مناسب میداند که بر اساس تجزیهوتحلیل دقیق و تحقیقات واقعی باشد.
اگر میخواهید سایت شما جزء پیشنهادهای اول گوگل به کاربرها باشد خوب است این مطلب را تا انتها بخوانید تا با شناخت ویژگیهای شخصیتی الگوریتمها به شناخت غول گوگل، نزدیکتر شوید. صاحبان وب سایت دوست دارند وب سایتشان در صف اول موتورهای جستجو قرار بگیرد. بنابراین آنها همیشه به دنبال راه هایی هستند که وب سایتشان به لحاظ فنی قابل فهم برای موتورهای جستجو باشد و با منطق های گوگل هم راستا باشد. موتورهای جستجوگر برای شناخت و درجه بندی وب سایت ها الگوریتم های متنوعی دارند که همه صاحبان وب سایت که می خواهند در اندازه گیری های این الگوریتم ها سهمی داشته باشند و شناخته شوند. یادآور این می شویم افرادی که در زمینه سئو فعالیت دارند باید با این الگوریتم ها آشنایی کامل داشته باشند.
نویسنده معتبر، اطلاعات درست و کاربردی و استفاده کردن از منابع معتبر بهجای کپی مطالب، فاکتور اعتبار را در نگاه گوگل تعریف میکند. گوگل با این رویکرد که سایتهای حوزه سلامت، مالی و حقوقی حساسیت بالایی دارند و مستقیما با جان و مال افراد در ارتباط هستند، دستورالعملی را تحت عنوان E-A-T منتشر کرد. E-A-T در واقع مخفف سه کلمه Expertise، Authoritativeness و Trustworthiness است و به وضوح روی تخصص، اعتبار و اعتماد تاکید دارد. البته منظور ما از این الگوریتم، بهروزرسانی که در تاریخ هفتم مارس 2017 منتشر شده است. گورخر، هشدار بسیار مناسبی برای سایتهای فروشگاهی بود که بدون توجه به کاربر و نیاز آن فعالیت میکردند و خدمات بیکیفیتی را ارائه میدادند. با راه اندازی الگوریتم کافئین گوگل در سال 2009، گوگل توانست به یک سیستم فهرست بندی وب جدید دست پیدا کند.
حواستان باشد کاربر حق دارد نخواهد تبلیغ شما را ببیند بنابراین با اضافه کردن گزینهی بستن تبلیغات این حق را به او بدهید. مطمئن باشید ساختن یک تجربهی خوب برای کاربر به نسبت پولهایی که بابت تبلیغات بیش از حد دریافت میکنید، سرمایهی بیشتر و ارزشمندتری برای وبسایت شما ایجاد خواهد کرد. این الگوریتم به تولیدکنندگان محتوا اهمیت بهروزرسانی اطلاعات و ایجاد مطالب جدید را یادآوری کرد و باعث شد تا محتوای تازه و کاربردی در جستجوها برجستهتر شود. این بهروزرسانی باعث شد که طراحی موبایلپسند به یک الزام اساسی در سئو تبدیل شود و سایتها برای ارتقای رتبه خود نیاز به بهینهسازی صفحات برای دستگاههای موبایل داشته باشند. اگر به گوگل به چشم یک نابغه چندزبانه نگاه کنیم، الگوریتمهایش درست مثل مغز او عمل میکنند. با هر جستجو، گوگل ذهنش را به کار میگیرد تا در میان میلیاردها صفحه، بهترین و مرتبطترین پاسخ را برای ما پیدا کند.
سعی کنید لینکهایی که انتخاب میکنید در راستای محتوا باشد، ممکن است یک عنوان جذاب عدهی زیادی را جذب کند اما گوگل به دنبال کشف ارتباطهای معناییست پس به هماهنگی مفهوم لینکها، محتوای سایت و استفاده درست از انکر تکست ها دقت کنید. در سال 2014 بار دیگر بهروزرسانی برای آن درنظر گرفته شد تا عمکلرد بهتری را ارائه کند. در سال 2016 هم جان مولر در مصاحبهای بیان کرد که این الگوریتم به صورت کامل اتوماتیک شده و از این به بعد بدون دخالت دست میتواند اثرگذار باشد. واژه الگوریتم بیشتر در مباحث ریاضی و برنامه نویسی مورد استفاده قرار میگیرد. شاید اگر با تعریف الگوریتم آشنا شوید حضور آن را در زندگی خود بیشتر حس کنید. در واقع الگوریتم فهرستی از دستورات و قوانین است که یک کامپیوتر برای اجرا و تکمیل یک وظیفه باید انجام دهد.
اگر وبسایت شما اصول سئوی محلی را رعایت کرده باشد و با تولید محتوای خاص و منحصر به فرد بتوانید کسب و کارتان را در دایرهی یک منطقه یا محلهی خاص تعریف کنید، میشود گفت شانس بالا آمدن در صفحهی نتایج جست و جوی گوگل را خواهید داشت. اطلاعات وبسایتهای اینترنتی در قفسهای داده قرار میگیرند و در هر قفس تعدادی کبوتر وجود دارد که به بررسی محتوای این سایتها و مقایسه آنها با کلمه کلیدی جستجو شده میپردازند. صفحاتی که بیشترین مقدار نوک به آنها خورده شده باشد در گوگل بالاتر نشان داده میشوند. این الگوریتم به کاربران کمک می کند بهتر به اهداف برسند حتی به لحاظ موقعیت جغرافیایی و بومی، مطلب و هدف مورد نظر را به کاربر نشان می دهد. الگوریتم های گوگل مجموعهای از قوانین و دستورالعملهای پیچیدهای هستند که وظیفه اصلی آنها رتبهبندی صفحات وب در نتایج جستجو است. زمان طراحی سایت باید توجه داشته باشیم که این الگوریتمها تعیین میکنند که وقتی یک کاربر در گوگل جستجویی انجام میدهد، چه صفحاتی باید به عنوان نتایج نمایش داده شوند و ترتیب نمایش آنها چگونه باشد.
الگوریتم کبوتر بر روی سئو محلی (Local Seo) کار میکند، این الگوریتم در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد. بر اساس این الگوریتم وقتی کاربر ساکن تهران است و در موتور جستجوی گوگل رستورانهای اطراف من را جستجو میکند این الگوریتم بر اساس موقعیت و لوکیشن کاربر نتایج را به کاربر نمایش میدهد. اگر به قوانین پایبند باشید و وب سایت خود را بروز کنید، واقعاً نباید نگران رتبه بندی خود باشید و از به روز رسانیهای بعدی بترسید. در این مقاله برخی از مهمترین الگوریتم های گوگل در سئو را به شما معرفی خواهیم کرد توجه داشته باشید که این الگوریتم ها تنها الگوریتم های سئو گوگل نیستند. گوگل الگوریتم های بسیار زیادی دارد ولی ما در این مقاله به اختصار به مهمترین الگوریتم های گوگل در سئو میپردازیم. الگوریتم هیلتاپ (Hilltop) جزو الگوریتمهای قدیمی گوگل است که در سال 2003 معرفی شد که همچنان نیز استفاده میشوند.
الگوریتم های گوگل بهطور پیوسته بهروزرسانی میشوند و الگوریتمهایی که امروز شاهد آنها هستیم، نسخههای بهبودیافته الگوریتمهای قدیمیتر هستند. الگوریتم های گوگل شامل معادلات گوناگون و متفاوت و تابع است که برای کاربر نمایش داده شود. با توجه به گسترش استفاده از تلفن های همراه توسط کاربران اینترنتی، گوگل جدیدترین الگوریتم خود را اعلام کرد. این الگوریتم جزء جدیدترین الگوریتم های گوگل به حساب می آید که در اردیبهشت امسال اعمال گردیده است. سایت هایی که در صفحات تبلت و گوشی های همراه به خوبی نمایش داده نمی شوند به تدریج از نتایج جستجو حذف خواهند شد.
این بهروزرسانیها بر کیفیت محتوا، تخصص، اعتبار و اعتماد (E-A-T) تأکید دارند و گاهی اوقات تأثیرات قابل توجهی بر ترافیک وبسایتها میگذارند. مزرعه محتوا نیز یکی از تکنیکهای سئو کلاه سیاه است که در آن، محتواهای بیکیفیت در تعداد زیاد منتشر میشد تا رتبه سایت در گوگل افزایش پیدا کند. تولید محتوا باید توسط فرد متخصص و معتبری نوشته شده و زمینه کاری مرتبطی داشته باشد و مطلب بههیچ عنوان کپی نباشد. مثلا اگر در حوزه سلامت فعالیت دارید، گوگل زمانی به شما رتبه برتر را میدهد که نویسندهای که در مورد داروها، تداخل آنها، تاثیرات آن و… مطلب مینویسد، متخصص باشد تا جان کاربران به خطر نیافتد. الگوریتم برت به عنوان بزرگترین تغییر طی 5 سال گذشته معرفی شده که از هر 10 سایت بر روی یکی اثر گذاشته است. این الگوریتم هم مانند الگوریتم رنک برین یک ماشین یادگیری است؛ یک تکنیک وابسته به شبکه عصبی که برای پردازش زبان طبیعی به وجود آمده است.
هر الگوریتم بر اساس فاکتورهای منحصربهفردی صفحات وب را ارزیابی کرده و به آنها رتبه میدهد. گوگل رنک برین یک الگوریتم الهام گرفته شده از مرغ مگس خوار است که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. بسیاری از فعالان حوزه سئو معتقدند که این الگوریتم، واکنش کاربران به نتایج جستجو را ارزیابی میکند و سپس نتایج را بر اساس آن رتبهبندی میکند. به همین دلیل زمانی که یک عبارت خاص را چندین بار سرچ میکنید، هر بار نتایج متفاوتی به شما نمایش میدهد. این بهروزرسانیها میتوانند کوچک و تدریجی باشند یا بهصورت بهروزرسانیهای عمده و قابل توجه ارائه شوند.
گوگل به دنبال بهینهسازی وبسایتهای تلفن همراه، آپدیت دیگری با نام(Mobile-First Indexing) در سال ۲۰۱۸ به کاربران خود معرفی کرد. این الگوریتم مهم باعث شد در طی این ۶ سال گذشته، از هر ۱۰ تا سایت، حداقل یکی از آنها دچار تغییراتی بزرگی در رتبهبندی شوند. بعد از راهاندازی سایت شما گوگل شما را در نتیجههای خود طبق کلمات کلیدی شما نشان میدهد و ترافیک زیادی را به سایت شما سرازیر میکند. سعی کنید در این مدت مخاطبان خود را راضی نگاهدارید و کاری کنید در سایت شما بمانند، چون اگر این اتفاق بیفتد سایت شما در ماه عسل میماند و همینطور ترافیک جذب میکند. تأثیر اصلی این به روز رسانی اولویت دادن به وب سایتهایی است که به خوبی در تلفنهای هوشمند و سایر دستگاههای تلفن همراه نمایش داده میشوند. الگوریتم تازگی محتوا همانطور که از نامش مشخص است وظیفه دارد به محتواهای تازه منتشر شده و به روز شده امتیاز خاصی دهد.
ممکن است ترافیک وبسایت شما برای یک کلمهی کلیدی به شدت کاهش پیدا کند یا ممکن است برای یک کلمهی کلیدی مشخص، یکی از صفحات وبسایتتان از ایندکس گوگل خارج شود و یا اینکه با پیغام "لینکسازی غیرمعتبر" در گوگل وبمستر سایت رو به رو شوید. تمام این موارد میتواند نشانهی جریمه شدن شما توسط الگوریتم پنگوئن باشد اما اول مطمئن شوید بعد دست به اصلاحات بزنید، شاید مشکل از جای دیگری باشد. سایتهایی که برای افزایش رتبه صفحات خود از ترفندهای سئو کلاه سیاه استفاده می کنند بعد از مدت زمان کوتاهی توسط الگوریتم های گوگل شناسایی و جریمه می شوند. درواقع این وبسایتها برای بهبود رتبه خود در گوگل، اقدام به خرید بکلینک میکردند و یا با به کارگیری تکنیکهای کلاه سیاه، لینکسازی انجام میدادند و همین امر نیز باعث افزایش چشمگیر سایتهای اسپم و بیکیفیت شد. الگوریتم مگسخوار در سال ۲۰۱۳ با هدف بهبود جستجوی معنایی و درک بهتر مقاصد کاربران معرفی شد.
گوگل برای اینکه بتواند مرتبطترین نتایج را به کاربران نمایش دهد، باید در وهله اول خود، معنی عبارت سرچ شده و عبارتهای پیچیده موجود در متن صفحات وب را درک کند تا بتواند ارتباط صحیحی میان آنها کشف کند. طبق اعلام گوگل، این الگوریتم جدید گوگل حدود 90% بر نتایج جستجوهای سراسر جهان اثر گذاشته است. مرغ مگس خوار با اینکه در 26 سپتامبر 2013 به طور رسمی معرفی شد، اما در واقع از آگوست 2013 شروع به کار کرده بود. هدف الگوریتم مرغ مگسخوار شناسایی مفهوم عبارات جستجو شده توسط کاربران است. این الگوریتم در سال ۲۰۰۳ و با هدف بهبود نتایج جستجو از طریق شناسایی وب سایتهای معتبر و مرتبط در یک حوزهی خاص بود.
همین سه فاکتور در برخی موارد با نام الگوریتم E-A-T گوگل نیز شناخته میشود اما واقعیت این است که E-A-T یک الگوریتم جداگانه نیست. در این الگوریتم دو عدد گرفته میشود، در یکدیگر ضرب شده و پس از آن خروجی تولید میشود. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. ارسال دیدگاه به معنی این است که شما ابتدا قوانین ارسال دیدگاه را مطالعه کردهاید و با آن موافق هستید. ابزار وردپرس حاصل تلاش یک تیم متخصص و علاقه مند است که سعی می کند آموزش ها را با نهایت کیفیت به مشتریان فارسی زبان ارائه نماید. ارائه خدمات پیشتاز امضاء بزرگی بر شعار ابزار وردپرس یعنی ” تحولی بزرگ در ارائه خدمات وردپرس ” می باشد.
این بهروزرسانیهای کوچک گاهاٌ چند بار در روز هم رخ میدهند اما اثر آنها به اندازهای نیست که ما متوجه تغییر خاصی شویم. از قابلیتهای این الگوریتم مقابله با تکنیکهای لینکسازی سئو کلاه سیاه (Black-Hat SEO) مانند لینکهای اسپم، دایرکتوری لینک و استفاده بیش از حد کلمات کلیدی در انکر تکستها (Anchor Text) میباشد. این الگوریتم که تاکنون چندین بار بهروزرسانی شده، در صورت استفاده از لینکهای مخرب وبسایت را جریمه میکند. با مطالعه این مقاله، شما با سیر تکامل الگوریتم های گوگل و تأثیر آن ها بر سئو آشنا خواهید شد. همچنین، با درک بهتر از الگوریتم های جدید گوگل، می توانید استراتژی های سئوی خود را بهبود بخشید و وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. در این مسیر، شما با چالش ها و فرصت هایی که الگوریتم های گوگل برای صاحبان وب سایت ها و متخصصان سئو ایجاد می کنند، آشنا خواهید شد و می توانید با آگاهی بیشتری در این دنیای پویا و رقابتی گام بردارید.
با این حال، گوگل معمولاً بهروزرسانیهای مهم خود را بهصورت رسمی اعلام میکند. بسیاری از الگوریتمهایی که از سمت گوگل معرفی میشوند تاثیر مستقیمی روی وضعیت ترافیک سایت شما دارند. البته نمیتوان به قطعیت گفت که تمام این الگوریتمها به طور مستقیم با سئوی سایت شما در ارتباط هستند؛ اما بهتر است به عنوان یک متخصص سئو همواره از آپدیتهای جدید الگوریتمهای گوگل باخبر باشید. در ادامه فهرست الگوریتمهای گوگل را با هم میبینیم و درباره بعضی از آنها توضیحاتی را خواهیم خواند. این الگوریتم در سال 2013 به صورت مستقل از الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن شروع به کار کرد.
هدف از این بهروزرسانیها، بهبود کیفیت نتایج جستجو و ارائه بهترین تجربه ممکن به کاربران است. بنابراین، برای بهروز ماندن با آخرین تغییرات و حفظ رتبه وبسایت خود در نتایج جستجو، لازم است که منابع رسمی گوگل را دنبال کنید و استراتژیهای سئوی خود را بهطور مداوم بهروزرسانی کنید. الگوریتمهای گوگل مجموعهای از قوانین و فرمولهای ریاضی هستند که موتور جستجوی گوگل برای تعیین رتبه و نمایش وبسایتها در نتایج جستجو استفاده میکند. اهمیت این الگوریتمها در این است که آنها تعیین میکنند کدام وبسایتها در صدر نتایج جستجو قرار میگیرند و کدامها در صفحات بعدی یا حتی خارج از نتایج نمایش داده میشوند. بنابراین، درک و رعایت الگوریتمهای گوگل برای هر صاحب وبسایتی که میخواهد در دنیای آنلاین موفق باشد، حیاتی است. الگوریتم پنگوئن همانطور که میتوانید تصور کنید، عمدتاً به وب سایتهایی که دارای لینک های اسپم زیادی هستند سخت ضربه میزند و از الگوریتم های گوگل در سئو است که تأثیر زیادی در رتبه بندی سئو دارد.
این الگوریتم از جستجوی معنا شناختی استفاده می کند یعنی کلماتی را که معنایی خاصی ندارند به کلمات با معنای خاص مرتبط میکند. این الگوریتم در حال حاضر بسیار اهمیت دارد و در بسیاری از سایتها اجرا شده است. در این الگوریتم وب سایت شما میبایست با دستگاههای موبایل سازگاری داشته باشد. وقتی کاربران به وب سایت شما مراجعه میکنند باید بتواند با موبایل خود به محتوا و خدمات سایت شما دسترسی پیدا کنند. احتمالاً بهروزرسانی الگوریتم کبوتر بر بخش مکانیاب فروشگاه شما بیشترین تأثیر را خواهد داشت. به همین دلیل میتواند در بازاریابی دیجیتال و فروش فروشگاه شما تأثیر مستقیم داشته باشد؛ بنابراین با به روز کردن محتوای محلی سایت خود و ثبت اطلاعات فروشگاه خود در گوگل مپ تأثیر الگوریتم های گوگل در سئو سایت فروشگاه خود را مثبت خواهید کرد.
این الگوریتمها بهطور مداوم بهروزرسانی میشوند و هدف آنها ارائه بهترین و مرتبطترین نتایج به کاربران است. در این مقاله به بررسی مهمترین الگوریتمهای گوگل میپردازیم و تأثیرات آنها را بر روی سئو و بهینهسازی وبسایتها بررسی خواهیم کرد. همچنین، به چگونگی عملکرد این الگوریتمها و اهمیت آنها در دنیای دیجیتال امروز خواهیم پرداخت. گوگل هر ساله تغییرات مختلفی را در الگوریتمهای خود اعمال میکند تا بهبودهای لازم در تجربه جستجو و بهینهسازی سئو اعمال شود. آخرین تغییرات الگوریتم های گوگل تا سال ۲۰۲4 شامل بهروزرسانیهایی مانند تقویت یادگیری ماشین و هوش مصنوعی برای درک بهتر نیازهای کاربران، بهبود تجربه کاربری و افزایش تمرکز بر امنیت و حریم خصوصی کاربران است. ما در این مقاله به معرفی و توضیح مهمترین الگوریتمهای گوگل برای سئو پرداختیم که نقش اساسی در رتبهبندی وبسایتها در نتایج جستجوی گوگل ایفا میکنند.
وام روز پرداخت با هدف مبارزه با اسپم در صنایع خاص مانند وام های کوتاه مدت، به بهبود کیفیت نتایج جستجو پرداخت. این الگوریتم سایت هایی را که در صنایع خاص مانند وام های کوتاه مدت، از تکنیک های اسپم برای بهبود رتبه خود استفاده می کردند، جریمه می کرد. تازگی محتوا با اولویت دادن به محتوای جدید و به روز، به ویژه در مورد موضوعات حساس به زمان، نتایج جستجو را بهبود بخشید. این الگوریتم به گوگل کمک کرد تا در مورد موضوعاتی که به سرعت تغییر می کنند، مانند اخبار و رویدادهای جاری، نتایج جستجوی مرتبطتری را ارائه دهد. گوگل پنگوئن هم مانند گوگل پاندا از اول یک فیلتر بود و در اواخر ۲۰۱۶ رسما به عنوان یکی از الگوریتم های google معرفی شد. گوگل پنگوئن میگوید با سایت های همکار خود تبادل لینک کنید به شرطی که این تبادل لینک بلند مدت باشد مثلا دوسال اسم سایت شما در انجا ثبت شود و اینکه کاربرها به سمت همدیگر هدایت شوند.
الگوریتم مدیک یک الگوریتم وسیع و هستهای است که سایتهای زیادی را تحت تأثیر قرار داد و منجر به تغییرات زیادی در رتبهبندی شد. جالب است که این تنها الگوریتمیاست که فقط یک حوزه و موضوع مشخص را هدف گرفته؛ حوزه پزشکی و احتمالاً دلیل آن حفظ کاربران از اطلاعات پزشکی غلط و اشتباه است. این بهروزرسانی در سال 2018 در همه کشورها و همه زبانها اعمال شد و همه وبلاگها، سایتهای پزشکی، سبک زندگی و مشاورین سلامت را شامل شد. هرچند نیمیاز سایتهایی که تحت تأثیر قرار گرفتند هم موضوعاتی غیرپزشکی و سلامتی داشتند. در سال 2016 گوگل بعد از الگوریتمهای ونیز و کبوتر، از الگوریتم صاریغ برای سرچ محلی پردهبرداری کرد تا یک پرده دیگر نیز در باغ وحش مجازی خود داشته باشد.
الگوریتم های گوگل برای سرچ (جستجو) طراحی شدهاند تا بهترین و مرتبطترین نتایج را به کاربران ارائه دهند. این الگوریتمها در طول سالها تغییرات و بهروزرسانیهای بسیاری داشتهاند و توانستهاند نحوه نمایش نتایج جستجو را به طرز چشمگیری بهبود بخشند. مدیک با تمرکز بر وب سایت های حوزه سلامت و پزشکی، به بهبود کیفیت نتایج جستجو در این حوزه پرداخت. این الگوریتم به گوگل کمک کرد تا نتایج جستجوی مرتبط تر و قابل اعتماد ترین را در حوزه سلامت و پزشکی ارائه دهد، که به دلیل حساسیت این حوزه، بسیار مهم است. در این مقاله، به سفری عمیق به قلب تکامل جستجو و الگوریتم های گوگل از ابتدا تا سال ۲۰۲۴ می پردازیم. این سفر، ما را با تاریخچه الگوریتم های گوگل و تأثیر آن ها بر نتایج جستجو آشنا می کند و به درک بهتری از سئو و بهینه سازی موتور جستجو می رساند.
شما دارای محتوای ناسازگار هستید و پانداها خیلی زود پیدایتان میکنند و گرفتار میشوید. 3- جمعآوری و گلچین کردن محتوااگر اهل جمعآوری مطلب از وبسایتهای مختلف هستید و از هر مطلب یک قسمت برمیدارید و گلچین میکنید، باید بدانید پانداها هر کدام از آن مطالب را به شکل کامل خواندهاند و حالا به یک گلچین راضی نمیشوند. فرض کنید شما عبارت “آموزش اکسل” را جستجو میکنید، در صفحه نتایج دیگر برخلاف گذشته با لیستی از صفحات اسپم و بیکیفیت مواجه نخواهید شد بلکه مرتبطترین ویدئوهای آموزشی و مقالات درباره اکسل به شما نشان داده میشود. الگوریتم پاندا مثال خوبی برای این موضوع است چراکه پس از پشت سر گذاشتن آزمایشهای متعدد، دیگر نیاز به تغییر در آن مشاهده نمیشود به همین دلیل نیز به الگوریتم هسته گوگل اضافه شد. گفتنی است زمانی که برخی از این الگوریتمها در یک بهروزرسانی بزرگ و عمده، به اندازه کافی مورد آزمایش قرار بگیرند تا عملکرد حرفهای آنها اثبات شود، به گونهای که دیگر نیازمند تغییرات عمده نباشند، به الگوریتم هسته گوگل میپیوندند. سلام حسین جانوقتتون به خیرالگوریتم پنگوئن برای شناسایی لینکسازیهای اسپم و غیرطبیعی هست و این موضوع رو هم میتونه متوجه بشه.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/